Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την φασαρία που είχε προξενήσει ο … περίφημος συνωστισμός της Σμύρνης, που περιγραφόταν στο (διαβόητο ,πλέον) σχολικό βιβλίο της ΣΤ’ Δημοτικού. Αναφερόμαστε στο εγχειρίδιο που είχε συντάξει η κ. Μαρία Ρεπούση και η Ομάδα της και οδήγησε σε μία ανεπανάληπτη πολιτική κόντρα ,εντός και εκτός Βουλής.
Το συγκεκριμένο βιβλίο είχε αποσυρθεί τελικά ,κάτω από την γενική κατακραυγή Πνευματικού και Πολιτικού Κόσμου ,στην συντριπτική του πλειονότητα .
Τελικά υπάρχει σχέδιο αποδόμησης ή εξευτελισμού της Εθνικής μας Ταυτότητας ; Υπηρετεί και το Σχολικό Πρόγραμμα τα σχέδια άμβλυνσης του εθνικού αισθητηρίου του Ελληνισμού ,που πλέον έχει εμπλακεί σε Πόλεμο με αιχμή ή δικαιολογία τα οικονομικά μας αδιέξοδα;
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αν ψάξουμε τα σχολικά βιβλία που διδάσκονται τα παιδιά μας στα Σχολεία της Χώρας ,θα δούμε ότι φαινόμενα σαν το προαναφερθέν βιβλίο της Ιστορίας της κυρίας Ρεπούση επαναλαμβάνονται .Η σημερινή μας αναφορά –αποκάλυψη αφορά ένα ανάλογο κρούσμα επίθεσης στην Ιστορία μας μέσω μάλιστα του «ακίνδυνου »μαθήματος των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ισχύον βιβλίο της Λογοτεχνίας για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου .
Εκεί σε δύο μαθήματα, κάτω από τον …ουδέτερο μανδύα των …λογοτεχνικών έργων δυσφημείται ένα τμήμα της Ιστορίας του 1821 και μάλιστα με αισχρά υπονοούμενα (που δύσκολα μπορούν να αγνοήσουν ή να αντικρούσουν οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου) . Συγκεκριμένα , παρουσιάζονται οι Ήρωες του 1821 ως ιδιοτελείς άρπαγες και πλιατσικολόγοι, που συμμετείχαν στον Αγώνα για να πλουτίσουν και να αυξήσουν τις περιουσίες τους. Επίσης ο Πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος ,ο Ιωάννης Καποδίστριας ,παρουσιάζεται ως επικεφαλής κλεφτών Υπουργών και διεφθαρμένων στελεχών της Δημοσίας Διοίκησης ….Ως «αρχιλαμόγιο», για να μιλήσουμε με την γλώσσα του πολιτικού λεξιλογίου της απαξιωμένης πολιτικά εποχής μας .
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ «ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ » ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στις σελίδες 46-48 φιλοξενείται ως πρώτο κρούσμα αυτής της προσπάθειας ένα απόσπασμα από τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη και υπάρχει η εξής φράση (αναφερόμενος στην εποχή του Φεβρουαρίου του 1829) :
«ΟΙ Άρχοντές μας ,οι Αρχηγοί μας έγιναν «Εκλαμπρότατοι»,έγιναν «Γενναιότατοι » ,και οι ντόπιοι και οι φερτικοί ,όμως τίποτας δεν τους αναπεύει. Ήμασταν φτωχοί και εγίναμεν πλούσιοι . Ήταν ο Κιαμίλμπεγης εδώ εις την Πελοπόννησο και οι άλλοι Τούρκοι πλουσιότατοι ,έγινε ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι συγγενείς και φίλοι πλούσιοι από γες [εκτάσεις γης] ,αργαστήρια, μύλους, σπίτια, σταφίδες και άλλα πλούτη των Τούρκων . Όταν ο Κολοκοτρώνης και οι σύντροφοί του ήρθαν από τη Ζάκυνθο ,δεν είχαν ούτε πιθαμή γης. Τώρα φαίνεται τι έχουν .Το ίδιον και εις τη Ρούμελη . Γκούρας και Μαμούρης ,Κριτζώτης , Γριβαίγοι ,Στάικος και οι άλλοι ,Τζαβελαίγοι και άλλοι πολλοί . Και τι ζητούνε από το Έθνος ; Μιλιούνια ακόμα δια τις μεγάλες δούλεψες ...Όσα έπαθε η πατρίς δια τους «νόμους » και το καλό αυτηνών ,και όσα παλικάρια σκοτώθηκαν δεν τα’ παθε η πατρίς εις τον αγώνα των Τούρκων. »
Δεύτερο κρούσμα στο ίδιο βιβλίο είναι στις σελίδες 72-74 .Εκεί παρουσιάζεται ένα ποίημα του Αλεξάνδρου Σούτσου με τίτλο «Ο επιστάτης των εθνικών οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια » . Στο ποίημα αυτό του Σούτσου ,με σκληρή αντιπολιτευτική διάθεση , προβάλλεται η διακυβέρνηση του Ιωάννη Καποδίστρια (που η ιστορική αλήθεια μας διδάσκει ότι έκανε αιματηρές προσπάθειες για να στήσει Κράτος μέσα στα ερείπια που συνάντησε το 1828 στην Ελλάδα ,χωρίς ο ίδιος να εισπράττει μισθό ) ως μία διακυβέρνηση απατεώνων και κλεφτών ,όπου ο ίδιος ο Καποδίστριας γνωρίζει τις απάτες των Δημοσίων στελεχών και τις …συγκαλύπτει. Και όχι μόνο αυτό ,αλλά στόχος του Πρώτου Κυβερνήτου ήταν να φτιάξει Κράτος ρουφιάνων ….
Παραθέτουμε τους σχετικούς (τουλάχιστον απαράδεκτους στίχους ) :
Φοίνικες και ταλαράκια το πουγκί μου κουδουνίζει,
και το στόμα μου σαμπάνιες και ριζόγαλο μυρίζει•
χαιρετάτε με, με σέβας, με βαθύν προσκυνισμόν•
επιστάτης, κύριοί μου, έγινα οικοδομών.
Τερερέμ, λαλά, λαλά•
η δουλειά πάγει καλά.
και το στόμα μου σαμπάνιες και ριζόγαλο μυρίζει•
χαιρετάτε με, με σέβας, με βαθύν προσκυνισμόν•
επιστάτης, κύριοί μου, έγινα οικοδομών.
Τερερέμ, λαλά, λαλά•
η δουλειά πάγει καλά.
Έκτακτε Διοικητή μου ,πόσα γρόσια θησαυρίζεις;
Όσα παίρνω σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο τα κερδίζεις;
Τερερέμ, λαλά, λαλά•
η δουλειά πάγει καλά.
η δουλειά πάγει καλά.
Η αυτού Πανεξοχότης μ’ αγκαλιάζει κάθε μέρα•
μα ρημάζω το ταμείον; Αλλού βλέπει• βλέπει πέρα.
Φθάνει μόνον πουρνό βράδυ να τον λέγω εις τ’ αυτί
τι φρονεί ο ένας κι άλλος και τι δρόμο περπατεί.
μα ρημάζω το ταμείον; Αλλού βλέπει• βλέπει πέρα.
Φθάνει μόνον πουρνό βράδυ να τον λέγω εις τ’ αυτί
τι φρονεί ο ένας κι άλλος και τι δρόμο περπατεί.
Τερερέμ, λαλά, λαλά•
η δουλειά πάγει καλά.
η δουλειά πάγει καλά.
Και για να μην μείνει …καμιά απορία στους μαθητές για τον «διεφθαρμένο » Καποδίστρια ,που γνωρίζει αλλά ανέχεται την διαφθορά ,στην σελίδα 74 υπάρχει και σχετική εργασία προς τους μαθητές (για να …εμπεδώσουν το μάθημα) : «Πώς παρουσιάζεται η σχέση Καποδίστρια-επιστάτη ;»
ΠΟΙΟΣ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΗ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ;
Αυτά τα απίθανα κείμενα ,που διαστρέφουν την Ιστορία μας και πετούν λάσπη σε Προσωπικότητες που πιο πολλά έδωσαν παρά πήραν από τον Ελληνισμό , διδάσκονται τα παιδιά μας στα Γυμνάσια της Χώρας μας …Και το ύπουλο της υποθέσεως είναι ότι χρησιμοποιείται το μάθημα της Λογοτεχνίας για αυτούς τους δόλιους σκοπούς .
Ώστε ο Κολοκοτρώνης πολέμησε και φυλακίστηκε δύο φορές ,διότι ήθελε να αποκτήσει κτήματα και περιουσία ;Πώς να μην γίνεται αναφορά στα βιβλία σε κάποιο από τα πολυάριθμα καλά που προσέφεραν αυτοί οι Μεγάλοι Έλληνες σε δύσκολες στιγμές για τον Ελληνισμό ; Τόσο αίμα που έχυσαν για την Ελευθερία του τόπου ο Κολοκοτρώνης ,ο Καποδίστριας ή οι Τζαβελαίοι και οι λοιποί αγωνιστές ,για να δυσφημούνται τελικά μέσω της ύπουλης τακτικής των σχολικών εγχειριδίων ;
Τα Κείμενα αυτά παραπλανούν και διχάζουν ,ενώ προσβάλλουν την Ιστορική Μνήμη των Ηρώων .Τελικά μάλιστα ,κάτω από την ευγενή όψη της Λογοτεχνίας, οδηγούν σε παραχάραξη της Ιστορικής Αλήθειας ,σε μια εποχή που τόσα σχέδια έχουν αποκαλυφθεί εις βάρος μας .Τα αθώα θύματα είναι οι μαθητές που ,μη έχοντας σχηματίσει την ανάλογη κριτική ικανότητα λόγω ηλικίας ,ακούνε αυτά τα απαράδεκτα ως …ιστορικά δεδομένα .
Ας αντιδράσει το Υπουργείο Παιδείας σε αυτήν την αισχρή παραχάραξη της Ιστορίας μας . Τώρα που εχθροί και «φίλοι» από το Εξωτερικό μας πολεμούν ,γιατί να ανεχόμαστε τέτοια ύπουλα χτυπήματα στην Ελληνική Ιστορία ;
Με την παρούσα δημοσίευση ,λίγες ημέρες πριν την Εθνική Εορτή της 25ηςΜαρτίου 1821, θέτουμε τους πάντες ,από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας ως τους Εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών ,προ των ευθυνών τους . Να αποφασίσουν αν τους τιμά η ανοχή σε τέτοιες αισχρές (και με ύποπτο σκοπό) κατά τα άλλα εκπαιδευτικές ενέργειες ,που δεν φαίνεται να έχουν εκλείψει στο σημερινό Ελληνικό Σχολείο .Διαφορετικά έχουμε να υποθέσουμε πολλά…
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ : Γεώργιος Διον. Κουρκούτας , Καθηγητής Φιλόλογος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΥΒΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΣΕΜΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.